2015. június 19., péntek

ÖkoKör

Avagy ahogy a résztvevőink hozzátartozói közül páran hívtak minket - az ÖkörKör. ;)

Valamilyen szempontból tényleg ökrök vagyunk, húzzuk az igát, plusz erőfeszítést teszünk - egy kicsit nem is csak a saját érdekünkben. Vagy kívülről biztos így nézhet ki.

Ez lett belőle: a Vihánc kör
Belülről csak azt tudom elmesélni nektek az előző 3 hónapról, hogy:
- egy teljesen új városba költöztem, ahol 2 embert ismertem
- vettem egy mély levegőt, legyőztem a parámat, plakátokat nyomtattam és fészbúk kampányoltam, hogy jelentkezőket toborozzak idegen emberekből
- találtam egy klassz helyszínt, ahol heti egyszer össze tudunk gyűlni (nem is rosszat: Kapca Szeged, ami az InStyle szerint benne van a top10-ben, amit Szegeden meg kell látogatni - szerintem is...)
- egy ici-pici kezdő lökést adtam a csoport csoporttá válásához
- hátradőltem és élveztem a csodát! :)

"Finom ételek"
Mi is az ökokör? A Tudatos Vásárlók Egyesülete indította el ezt a programot. A honlapról idézek (érdemes végiglapozni):

"Könnyed és sikeres életmódzöldítés közösségben: jó hangulat, tapasztalatcsere, finom ételek, közös programok, kreatívkodás és sok-sok megtakarított energia, víz és hulladék."

Magam sem mondhattam volna szebben. Ez mind megtörtént velünk, és még több. Elvégeztem egy párnapos képzést, hogy csoportvezető lehessek, azóta is hálás vagyok magamnak (meg a TVE-nek). Néhány facilitálási eszközt kaptunk és magáról a programról a tájékoztatást, vagy inkább iránymutatást, alapelveket
Az egész attól működik, hogy kis közösségben hasonlóan gondolkodók együtt gondolkodunk és -ami még fontosabb- cselekszünk! Hétről hétre vállalásokat tettünk, hogy milyen apró projektekkel teszünk az életünk megváltoztatásáért. Nagyon hamar kialakult, hogy 8-10-ünk közül kinek melyik terület az igaz szerelme, ami valódi lelkesedéssel tölti el, tájékozódtunk és egymást is tájékoztattuk, megvitattunk mindenféle, életben fontos ügyeket. Biztattuk egymást, ha nehézségbe ütköztünk, megünnepeltük a legkisebb sikereket is. Eredményeket értünk el. Íme a számok, mert amit nem mérünk meg, az ugye nincs is!

Nehéz szavakba önteni, hogy mi minden történt a csoporttagokkal, mert annyira egyértelmű és jókedvűen önműködő, szemmel látható a változás mindannyiunkban, hogy analízissel csak elrontja az ember.

De azért kicsit bemutatom a csoportunkat:
A lyányok angyalok! - színkavalkád
Gyakorló háziasszonyok vagyunk, valamiért főleg a lányokat mozgatja meg a "hogyan legyen zöldebb, élhetőbb háztartásod" téma, nem is értem... :) Bár más ökokörökből szól a fáma fiú résztvevőkről is... lehet hogy igaz a legenda, 2-t már élőben is láttam közülük a képzésen!

Van köztünk orvos, anyuka, nyugdíjas, tudományos kutató, született aktivista, mosolyalbum, örök túlélő,  gyermekre áhítozó, kutyás, életművész, lakberendező, szappanfőző, tanyán élő, csicsóka termesztő, öko-lobbista, balkonkertész, zöldség doboz vásárló, Suska csere-bere kör tag, hulladék-újrahasznosító... egy színkavalkád. Némelyik jelző már ökokör előtt is voltunk, némelyik pedig közben lettünk.

A találkozásaink során 8 témát dolgoztunk fel, ezekről szeretnék külön posztokban beszámolni nektek, mert mindegyik megér egy misét! 
1. Háztartási pénzügyek, tervezés 2. Egészséges Élelem 3. Méregtelenítés, vegyszermentesítés 4. Energia 5. Víz 6. Hulladék 7. Egészség, stresszmentesítés 8. Közlekedés

Számomra a legfontosabb tanulság, hogy megéri tenni, együtt lenni, változás ügynöknek menni.

Tegnap volt a záró piknikünk, ami nem zárt le semmit. Szerencsére! Bepróbálkoztam a lányoknál, hogy mi lenne ha kéthetente találkoznánk (titkolt vágyam hogy szűk kis szabadidőmben jógázni is el tudjak járni :), de azt mondták: kizárt! Találkozzunk minden héten! Így kénytelen leszek még szabadidőt gyártatni magamnak a kis manókkal. Tűkön ülve várom, hogy hogyan váltjuk valóra további terveinket, miket alkotunk még, kik csatlakoznak hozzánk, milyen változások katalizátorai lehetünk!
a (nem)Záró Piknik 
Hát kell ennél több? Köszönök Nektek Mindent!

Ha van lehetőségetek, ökokörözzetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése